reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Silvia Jelenikova

Silvia Jelenikova

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rodená stredo-Slovenka, ktorú to však karmicky ťahá na východ do Ázie, kam rada cestujem, a odkiaľ čerpám inšpiráciu do života a pre svoje záujmy (yoga, ayurvéda, buddhizmus...) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Thajský box – zbytočné násilie alebo thajská hrdosť?

Silvia Jelenikova

Thajský box – zbytočné násilie alebo thajská hrdosť?

Už som síce mesiac späť v Európe, mám však zopár rozpísaných článkov, ktoré som začala ešte v Thajsku. Konečne som sa dostala k ich dopísaniu, tak vám prinášam prvý z nich....o thajskom boxe. Je súčasťou krajiny, kultúry, takmer každej thajskej rodiny. Muai thai alias thajský box. Nemôžte ho nezažiť, keď ste kdekoľvek v Thajsku.

  • 21. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 210x
  • 47
Thajská plážová ponuka...

Silvia Jelenikova

Thajská plážová ponuka...

Dnes bol konečne pekný deň...to znamená, že po dvoch dňoch vykuklo slnko, neboli mraky, len také tie pekné na fotku. Ráno som sa zobudila, zacvičila yogu, a potom zistila, že nám nejde voda...ani elektrina (to spolu súvisí) a tak som neváhala, a bežala na pláž. Bolo veľmi teplo už o desiatej ráno, slnko na čistej oblohe, no nekúp to...a neokúp sa...tak som šla. Bolo výborne a tak som tam ostala až do piatej poobede. Tak vám popíšem ako taká thajská pláž vyzerá a čo sa tam dá zažiť, pozorovať...

  • 29. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 564x
  • 4
Naše zmysly...cesta do neba či do pekla?

Silvia Jelenikova

Naše zmysly...cesta do neba či do pekla?

Som v Thajsku, čiže je jasné, že sa tu hovorí inou rečou, ako mojou rodnou (nepočítam jazyk nášho kmeňa v Pressburg cafe, u mojich známych, kde sa zlietajú hlavne slovenské hrdličky a štebocú v slovenčine). Okrem thajčiny tu samozrejme počuť kopec ďalších jazykov, rôzne prízvuky a hatlaniny angličtiny, francúzština, holandčina, severské jazyky, sem-tam čeština, atď...každé slovo má svoj význam, no nie vždy rovnaký pre každého...no a dnes ma pri jednom slove napadli tieto myšlienky...

  • 24. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 905x
  • 2
Salón krásy na thajský štýl

Silvia Jelenikova

Salón krásy na thajský štýl

Dnes len krátko o tom, ako sa dá robiť ošetrenie v salóne krásy...na thajský štýl. Išla som do jedného zo salónov, ktorých tu je na ostrove plno, ako na každom ostrove. Už na vstupných dverách turistov vítajú veľkými písmenami popísané „procedúry“, ktoré si môžte objednať – masáže, klasickú thajskú, aromatickú olejovú, ukľudňujúcu s aloe vera (jednoducho po spálení slnkom), masáž tváre, ďalej „scrub“ čiže peeling tela alebo tváre alebo chodidiel (ten sa hodí najviac), no a potom manikúra, pedikúra. Ja som išla na tzv.“waxing“ čiže depiláciu nôh. Robia to horúcim voskom, ktorý nanesú na časť tela, priložia kus plátna a strhnú....znie to možno hrozivo, ale je to naozaj najmenej bolestivé oproti iným spôsobom odstraňovania chĺpkov. Ja to poznám už dávno, a robím si to aj sama doma, no tu v Thajsku si to vždy idem dať urobiť do salónu...a užívam si to na plnej čiare...

  • 24. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 951x
  • 1
Buďme hladní po zmene!

Silvia Jelenikova

Buďme hladní po zmene!

Dnes menej vtipné....ale zato zásadné myšlienky..... Práve som prišla z druhého večerného premietania....film s názvom FOOD, Inc. ...ústredná myšlienka znie: „Are you hungry for a change? You can change the world with every bite...three times a day...“ (ste hladný po zmene? Môžte zmeniť svet každým svojím sústom...tri krát denne...) Film bol o jedle....a o tom, že bežný človek na tejto planéte si neuvedomuje, čo je (konzumuje).

  • 18. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 625x
  • 2
reklama
Ayurvéda...veda o živote...a čo sa z nej môžme naučiť

Silvia Jelenikova

Ayurvéda...veda o živote...a čo sa z nej môžme naučiť

Ayurvéda je veda, o tom najdôležitejšom čo máme, o živote samom. Je stará niekoľko tisíc rokov, a pochádza z východu. Učí to, ako ostať v rovnováhe vo vnútri, ale aj voči všetkému okolo nás, celému kozmu. Ayurvéda je založená na tom, že v každom z nás existuje istá inteligencia, ktorá riadi spomínanú rovnováhu. A keď je telo vyvedené z rovnováhy, prichádzajú choroby, nešťastia. Ayurvéda však nechce liečiť priamo tieto choroby, ale sa sústreďuje na posilenie tej vnútornej inteligencie (nazvime ju imunita, vnútorná sila, akokoľvek), ktorá si potom sama poradí s chorobami, nedostatkami, prebytkami a inými nerovnováhami. A to je to hlavné, v čom sa líši od našej tradičnej západnej medicíny. A to ma v poslednej dobe veľmi fascinuje, a preto čítam veľa knižiek o tejto téme...a áno, aj na to som tentokár prišla do Thajska, na kurz Yoga a Ayurvéda do jedného yoga centra. Toto sú prvé dojmy po dvoch dňoch...

  • 18. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 40
Kurz thajskej masáže - môj prieskum ľudských tiel...hmatom

Silvia Jelenikova

Kurz thajskej masáže - môj prieskum ľudských tiel...hmatom

Pokračujem v mojom thajskom príbehu....už spomínaným kurzom masáže...ako sa to vyvíjalo od začiatku.

  • 15. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Môj siedmy prelomový výlet do Thajska (júl 2010)

Silvia Jelenikova

Môj siedmy prelomový výlet do Thajska (júl 2010)

Tentokrát s cieľom urobiť si kurz yoga a ayurvéda, pozrieť starých kamošov (Slovákov aj Thajcov) a hlavne nasať tú super atmosféru, ten ich čarovný éter...

  • 12. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 645x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu