reklama

Môj siedmy prelomový výlet do Thajska (júl 2010)

Tentokrát s cieľom urobiť si kurz yoga a ayurvéda, pozrieť starých kamošov (Slovákov aj Thajcov) a hlavne nasať tú super atmosféru, ten ich čarovný éter...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nedeľa večer po prílete, sedím za kompjútrom v yoga shope, a píšem zápisky z môjho ďalšieho výletu do Thajska...môj notebook sa síce tvári že je pripojený aj do wifi siete, aj do internetu, ale akosi mi nejde otvoriť stránky...a lokálna IT podpora príde vraj až o dva dni (tomu hovorím nepretržitá prevádzková podpora v duchu 24/7 :) Nuž, môj notebook si aspoň oddýchne...a už sa teším ako sa tí thajskí IT-čkári budú brodiť operačným systémom v slovenskej verzii na mojom notebooku ... (pridané neskôr: vzdávam hold všetkým IT machrom....obzvlášť tomu jednému thajskému, prišiel, ťukol na prehliadač, klikol, a išlo to...vyzerala som pri ňom ako regulérny puk...)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som doletela, let VIE-BKK bol úplne super, akosi rýchlo to ubehlo, akurát mi bola štandardná zima na palube...a žiadne dobré filmy, tak som si pozrela len „Dear John“ (celkom dobré) a „Edge of Darkness“....samozrejme potom som prešla celý očistec Bangkokským letiskom (imigračný úradník - ktorý mi dal pečiatku do prvého septembra, batožina, znova check-in na ostrov Samui, a potom nekonečnými „walking lanes“ (pohyblivé chodníčky) ku gate a konečne odlet....) - a to všetko po prebdenej noci v lietadle (tie mikrospánky počas filmov nepočítam :):)

No a potom, po prílete na Samui prišlo prekvapenie...na letisku ma mal čakať thajec, kamoš známe,j ktorá mi prenajala svoj domček (tiež ju nepoznám, ale odporučila mi ju iná známa) - veľmi som sa tešila na vlastný domček na pláži, s teraskou, kuchynkou, super....nuž ale nech žije thailand, a chlapík tam v čase príletu ráno o 7hod NEBOL!!! mal tam stáť s ceduľkou Silvia Jelenikova, a bolo tam síce kopec takých, ale s úplne inými menami....tak som mu išla volať, šak som mala naňho číslo....a čuduj sa svete, vypnutý mobil! čakala som tam HODINU, ved predsa maňána....a keď už odišli všetci turisti (pre každého prišiel nejaký odvoz - dokonca aj pre rozčúleného taliana ktorý si objednal jeep, no len Silvinka ostala na ocet) tak som sa naštvala (ale len vnútri, v Thajsku sa rozčúlenie považuje za osobnú slabosť a NIKDY by ste to na ostatných nemali vybaliť, veď predsa MAI PEN RAI, čo znamená NEVERMIND, alebo NEVADÍ, ideme dalej)....tak som sa naštvala a zobrala si taxík....išla som na Lamai, kde mám tých známych slovákov, v Pressburg kafe...bolo samozrejme zavreté, veď ráno všetci dospávajú....a tak to ostalo až do 10.30h, kedy som sa znova naštvala a išla na juh ostrova taxanom, do Yoga Thailand centra, kde mám 10-24 júla ten kurz Yoga a Ayurveda...a tu teda budem celých tých cca 20dni..a budem vám o tom písať...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám svoju super izbičku, veľmi vysoký štandard, posteľné prádlo (!!!!) čo je teda čo povedať, pri mojich bambusových chatrčiach....áno, už mi volala aj mamička, že si mám dávať pozor a nebývať v žiadnych chatrčiach, tak plním jej vôľu...dokonca mám teplú vodu, no prosto luxus....

Je to tu také yoga centrum, nie je to len bežný rezort, kde je všetko organic, bio a neviem čo.....jedlo vlastné vypestované, vegetariánske, mňam,otvorený buffet-štýl, nápoje (nealko) rôzne ovocné, samozrejme z čerstvého a bio ovocia... máme aj slaný bazén, a sme hneď na pláži, je to úplne na juhu ostrova, yogu máme v cene, dvakrát denne, je tu aj wellness....tak isto niečo vyskúšam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snáď ma z toľkého kľudu a bio vecí nešľaktrafí....všetko predsa s mierou.....hlavne po integračnej žúrke :)

To aby ste vedeli, kde som...a teraz pár zážitkov z prvého plného dňa (kedy už príznaky dlhého letu odznievajú)...bol to celkom akčný deň...

Ráno budík na 6h, vstala som o 7.30h :) nuž, jet lag bolo predsa len treba dospať...o 8h potom prvá yoga! Cvičili sme hodinu a pol, SUPER! Máme dobrú cvičiteľku Alain, len sa akosi málo usmieva, niet nad našu Sylvinku od Fredyho...potom raňajky, potom som si vyzdvihla moju motorečku!!! Dali mi aj prilbu, som fešanda...no a vyrazila som sa previezť...milujem jazdu na motorke, je to síce len skútrik, automatika, ale vietor vo vlasoch robí dobrý! Inak sú fakt aj veľké cesty, a veľké autá...samé tie terénne pickupy, japonské značky. Zo začiatku som sa rozpamätávala ako sa jazdí, takže maximálna moja rýchlosť bola 30km/hod., ale neskôr som sa rozbehla až na 40! Uvidíme, snáď do konca pobytu to vytiahnem na 60...co je taká priemerná rýchlosť akou jazdia Thajci, ba aj viac...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Previezla som sa na super pláž, pofotila, a potom som šla na východ ostrova do časti Lamai, kde mám kamošov....no a stretla som sa s nimi konečne, tak sme pokecali....a dostala som nápad...začali ponúkať kurz masáže (samozrejme thajskej), aj s certifikátom, a keďže Silvinka sa nerada len tak poflakuje, tak asi pôjdem do toho...zajtra mám dohodnuté s nimi stretko, a skúsime to nejako napasovať do môjho nabitého programu...no totiž medzi rannou yogou 8-10h a poobednou yogou 17-18h nemám čo robiť, a ja moc na pláži neviem vylihovať....hlavne tu, kde chodia „nástenkári“ a ponúkajú turistom všakovaké blbostičky extrémne potrebné pre život, hlavne keď sme na dovolenke....náramky, šatky, cingrlátka, no prosto hlúposti, a stokrát predražené. Sú to však majstri predajcovia...keď im povieš „ďakujem, už som si kúpil“ tak sa len čarovne usmejú a povedia „kúp si ďalší“...a keď im povieš „už som kúpil od iného“, povedia zas „kúp si ešte odo mňa“....nuž argumentačne by im ani dobrí obchodníci nestačili.

Ešte pridám zopár dôležitých informácií o jedle a hygiene...

JEDLO

Moja dnešná večera bola...spirulina šejk (morská riasa vymixovaná s banánom), k tomu polievka so zemiakmi a pórikom , a plná miska zeleniny (špargľa, thajský špenát, paprika, a iné zeleno farebné čudá)...pre mňa teda veľmi mňam, stravovací RAJ!

HYGIENA
...a je to tu....športovci alebo študenti FTVŠ (známi ako sprchisti) by mi mohli závidieť...sprchujem sa 4x denne....ráno pred yogou, ráno po yoge, poobede pred yogou, poobede po yoge :) nuž, čo už, človek sa tu hrozne potí....z toľkej vlhkosti, ale už si zvykám....to zas bude po návrate....

Toľko teda na začiatok...pokračovanie príde čoskoro...

Silvia Jelenikova

Silvia Jelenikova

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rodená stredo-Slovenka, ktorú to však karmicky ťahá na východ do Ázie, kam rada cestujem, a odkiaľ čerpám inšpiráciu do života a pre svoje záujmy (yoga, ayurvéda, buddhizmus...) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu